Op een magnetisch eiland - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu Op een magnetisch eiland - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

Op een magnetisch eiland

Door: Jack en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Jack

26 Oktober 2015 | Australië, Magnetic Island

25 oktober.
Weer een reisdag en vandaag vertrekken we uit Cairns en gaan naar Magnetic Island. Dit eiland ligt voor de kust van Townsville en op ongeveer 350 kilometer reizen van onze laatste bestemming. We reizen om ongeveer 09.30 af en spreken af dat we onderweg zullen stoppen voor een bakje koffie en iets lekkers. Dit doen we omstreeks 12.00 uur bij het plaatsje Cardwell. Hierna rijden we verder naar Townsville en omstreeks 14.30 zijn we bij de haven vanwaar de ferry vertrekt naar Magnetic Island. Ik had me niet vooraf gerealiseerd dat ik een boeking had moeten maken voor de ferry, maar we hebben geluk en er is nog plaats voor de ferry van 15.30. Een retourticket is niet goedkoop, 180 AUD, maar ja, zwemmen gaat ook niet lukken. Na de overtocht is het slechts 10 minuten rijden naar onze bestemming.

Van de dame bij de receptie krijgen we de nodige uitleg over het eiland. Ze raad ons aan om in ieder geval om 16.30 bij een bepaald punt te staan waar we wallabies te zien zullen krijgen. Het blijkt om de hoek van het motel te zijn en het is een plaatselijke bezienswaardigheid. We lopen ernaar toe en we zien al enkel mensen staan. Deze dieren zijn rotswallabies (kleine kangaroos) die zich uitstekend thuis voelen in en om rotsen. Ze worden daar gevoerd door een man die dit al 30 jaar doet op precies hetzelfde tijdstip. Het is geweldig om te zien en als we heel rustig zijn dan eten de beestjes zelfs uit onze hand. Ze krijgen alleen maar stukjes wortel of fruit, maar vinden dit kennelijk behoorlijk lekker.

Na afloop kopen we een fles wijn en een aantal flessen bier die we nuttigen op ons terras. Een grote vogel is voortdurend in ons gezelschap en schooit om pinda’s.

Manâna