Australië vanuit de auto; wilde kamelen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu Australië vanuit de auto; wilde kamelen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

Australië vanuit de auto; wilde kamelen

Door: Jack en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Jack

28 Oktober 2015 | Australië, Airlie Beach

27 oktober.
Alweer een reisdag en vandaag vertrekken we vanaf Magnetic Island naar Airlie Beach. Nadat we wakker zijn en ons ontbijt hebben genuttigd ruimen we onze koffers in. De ferry is vooraf geboekt en we moeten mee om 09.55. Omdat we nog wat tijd hebben gaan we nog even naar het strand waar we gisteren ook hebben gezwommen. Na wat foto’s zijn we met de auto naar de ferry gegaan en omstreeks 10.45 staan we weer op het Australische vasteland. We besluiten om nog even Townsville (The Hill) in te rijden, maar zien daar even later toch maar weer van af. We hebben geleerd dat je de afstanden in Australië niet moet onderschatten, en we willen niet te laat aankomen op onze bestemming.

De wegen in Australië zijn lang, meestal tweebaans en de maximale snelheid is 100 km. Je komt weinig verkeer tegen, en hier kun je lang rijden zonder tegenliggers aan te treffen. Ik heb al eens verteld dat de trucks in Australië erg mooi zijn, en verantwoordelijk zijn voor de vele slachtoffers onder de dieren. Dat kunnen we goed merken op deze tocht, want om de 50 tot 100 meter ligt wel een dode kangaroo, wallabie of ander beestje langs de weg.

Lianne is voornamelijk bezig met de fotocamera. Ergens onderweg spot ze 2 wilde kamelen in een veld in het bos. Wilde kamelen kun je in grote delen van Australië tegenkomen. Het zijn geen inheemse dieren, en de overheid heeft ze liever niet. Helaas heeft ze de camera op dat moment niet paraat.

Na 2 uurtjes te hebben gereden besluiten we om te lunchen in het plaatsje Bowen. We eten bij een lokale vestiging van Subway’s en na de lunch zetten we onze reis voort naar Airlie Beach. Omstreeks 16.00 komen we aan in Airlie Beach. Het is een levendige plaats, vooral erg in trek bij Backpackers. Je hebt een erg mooi uitzicht vanaf de heuvels op het water, en er liggen 2 grote cruiseschepen voor de kust. Na aangekomen te zijn op onze bestemming checken we in, en krijgen onze sleutel. De laatste tijd waren we behoorlijk verwend met erg mooie en luxe hotels, motels en / of appartementen. Dit Best Western Hotel is niet onaardig, maar toch duidelijk een klasse lager dan we gewend zijn. Niet zeuren, die 2 nachten komen we ook wel door.

Morgen gaan we weer varen en snorkelen op het Great Barrier Reef. We zijn hier bij de Whitsunday Islands, en deze staan voor Lianne met stip op nummer 1 om te gaan zien. Morgen meer hierover.

Nog een klein triviantje: Queensland doet kennelijk niet mee aan het verzetten van de klok (“daylight savings” noemen ze dat hier). Rond 06.00 komt de zon op en rond 18.00 gaat de zon weer onder. Het is dus behoorlijk vroeg donker hier.

Bye for now……..