Beste Australische product: Meatpie - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu Beste Australische product: Meatpie - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

Beste Australische product: Meatpie

Door: Jack en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Jack

30 Oktober 2015 | Australië, Hervey Bay

30 oktober.
Vandaag is een reisdag van Rockhampton naar Hervey Bay. We verlaten Rockhampton met regen. De temperatuur is ook gezakt naar 25 graden. Het voelt zelfs kil aan nadat je al die weken hogere temperaturen gewend bent. In de provincie Queensland zijn ze echter heel blij met deze regen. Dit jaar is, volgens de televisie, tot nu toe het droogste jaar sinds dat de metingen begonnen zijn. Het is ook goed te zien aan het land dat er vaak erg verdroogt uitziet.

Rockhampton is een plaats die geen grote herinnering bij ons zal achterlaten. Wij hebben het ervaren als een stoffig stadje met wat oude gebouwen, en thats it. Wel is vermeldenswaard dat ik hier een erg lekkere meatpie heb gegeten. Meatpie’s zijn ronde taartjes, 10 tot 15 centimeter in doorsnee, gevuld met vlees en jus. De taartjes zijn afgedekt met bladerdeeg. Als je het ergens mee kunt vergelijken dan moet je denken aan erg grote pasteitjes. De vulling is heerlijk en je kunt hier enorm mee variëren. Ze zijn ook niet enorm duur, omgerekend 3,5 tot 4 euro. Als er in Nederland iemand begint met een zaakje in meatpie’s, dan weet ik zeker dat hij of zij hier geld mee kan verdienen. Heerlijk zijn die dingen. Zo lekker zelfs dat we om 13.00 weer stoppen in het plaatsje Gin Gin. Lianne en ik besluiten om hier weer een meat pie te nemen, en deze was weer erg lekker. Lianne heeft een kip kerry vulling, terwijl ik kies voor een steak gravy vulling.

Omstreeks 16.00 zijn we weer op onze bestemming. Het is een appartement Coconut Palms on the Bay. Deze krijgt een erg goede waardering op tripadvisor, en die waardering klopt. Het is een ontzettend leuk appartement met erg veel persoonlijke dingetjes die het compleet maken. De avond hebben we doorgebracht met een lekkere fles wijn. Morgen gaan we naar Fraser Island, maar daarover later meer.

Hasta Manana…..