Terug in de drukke wereld; Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu Terug in de drukke wereld; Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

Terug in de drukke wereld; Brisbane

Door: Jack en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Jack

02 November 2015 | Australië, Brisbane

1 november.
We zijn aangekomen in Brisbane. Deze ochtend zijn we om 09.00 vertrokken uit Hervey Bay. We laten het leukste appartement achter wat we op onze vakantie zijn tegengekomen. Coconut Palms on the Bay is een aanrader. Er is enorm veel aandacht besteed aan (leuke) details in de diverse appartementen en op het complex. Vaak tref je eenheidsworsten aan die allemaal hetzelfde zijn, maar niet hier. De eigenaren zijn ook erg aardige lui, en hebben ons geholpen met de boeking voor Fraser Island.

Onderweg naar Brisbane gaan we ook even de snelweg af voor een pauze. Lianne wil graag even stoppen bij het plaatsje Noosa, maar helaas gaat dat niet lukken. De weg ernaar toe is afgesloten in verband met wegwerkzaamheden. Even navraag doen leert ons dat we er wel kunnen komen maar dan met een flinke omweg. Dat hebben we er niet voor over en daarom rijden we terug naar het plaatsje waar we zojuist zijn doorgereden. Het plaatsje, Coorey geheten, is vol van cafeetjes, restaurants en dergelijke. We nemen een lekkere meatpie voor mij, en een tosti voor Lianne.

Omstreeks 12.00 rijden we verder en komen tot de ontdekking dat ze toch snelwegen hebben in Queensland. Ongeveer 140 kilometer voor Brisbane begint deze, en verbreed zelfs regelmatig naar 6 en zelfs 8 banen. Dat mag ook wel want het is druk op de weg. Je kunt merken dat we het platteland verlaten en richting de grote stad rijden. Bij Brisbane zelf is het verkeer zelfs behoorlijk hectisch te noemen (en dat op zondag). Maar ja, Brisbane is dan ook een grote miljoenenstad en dat zie je al van veraf aan de skyline.

Om ongeveer 13.30 arriveren we bij ons hotel, checken in en brengen de spullen naar onze kamer. Daarna is het tijd voor wat sightseeing. We hebben de hele middag gewandeld langs de brede rivier de Brisbane. We lopen langs parkjes, openbare zwembaden, speeltuinen en meer van dat fraais. Onderweg maken we uiteraard de nodige foto’s. Na een biertje en een wijntje gaan we om 17.00 weer naar ons hotel. Morgen vertrekken we naar het vliegveld, en gaan daar eerst de auto inleveren. Dit Toyota bakkie heeft ons tot nu toe goede diensten bewezen. Hij is een beetje te klein om thuis mee te willen rijden, maar als 2e autootje zou het niet eens misstaan.

Rond 18.30 gaan we weer naar buiten om een eettentje op te zoeken. Omdat we niet moe zijn lopen we weer langs de rivier. We hebben deze keer geen camera meegenomen en hebben daar als snel spijt van. De skyline is erg mooi verlicht en verder zijn alle zaken waar we langskomen ook met speciale lampen uitgelicht. Er staat een groot reuzenrad hier, het Brisbane Ferris Wheel. Dit ding doet niet onder voor het exemplaar dat we in Londen gezien hebben (The London Eye). In de avond is hij volledig verlicht (in wit licht) en dat is een mooi gezicht. Maar ook hiervan dus geen foto’s, maar slechts goede herinneringen.

Tot morgen en dan vanuit Sydney.