7 december 2018 - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 7 december 2018 - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

7 december 2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

07 December 2018 | Nieuw Zeeland, Geraldine

Vandaag gaat de reis van Dunedin naar Geraldine. Deze keer is niet de bestemming ons hoofddoel maar de reis er naar toe. Geraldine is normaliter te rijden in 3,5 uur maar we besluiten om het binnenland in te rijden richting Mount Cook. Waar het gisteren maar 13 graden was belooft het vandaag weer 23 graden te worden. Korte broeken weer dus. Na een ontbijtje in de stad en een foto van Lianne bij de grote kerstboom rijden we langs de kust richting Moeraki. Hier liggen op het strand grote, bijna perfect ronde, stenen waarvan tot voor kort geen verklaring kon worden gegeven hoe (of door wie) deze gevormd waren. Redelijk recent is aangetoond dat het een natuurlijk proces is geweest wat dit heeft veroorzaakt.
Na diverse foto’s zijn we verder gereden naar Oamaru waar een pinguïn kolonie zou zijn. Hier aangekomen hoorden we dat het klopt maar dat de beesten in de vroege ochtend het water ingaan om eten te zoeken en pas in de avond terugkeren. Het plaatsje was verder erg leuk om te bezoeken met een prachtige kustlijn en bijzondere kunstwerken (steampunk) die erg grappig en origineel waren.
Na weer een eind verder te zijn gereden kwamen we bij een bijzondere rots in het landschap waarop tekeningen van Maori’s te zien zijn. Het zijn tekeningen die zijn gemaakt in de beginjaren van de 19e eeuw (rond 1820 tot 1840) waarop afbeeldingen van onder meer een zeilschip van de Europeanen te zien is.
We zijn langs veel water gereden waaronder het grote meer Lake Pukaki en Lake Tekapo. Bij Lake Pukaki zijn diverse grote dammen gebouwd waarvan we er een bezoeken.
Na weer een eindje verder te zijn gereden komen we uit bij Lake Tekapo en het bezoekerscentrum van Mount Cook en wijde omgeving. Het is prachtig. Het water is helderblauw en aan de andere kant van het meer liggen de grote bergen van de NZ alpen met als duidelijke blikvanger Mount Cook. Na heel wat foto’s en lange tijd gewoon genieten van het uitzicht gaan we weer verder.
We stoppen nog 2 x waarvan de eerste bij Lake Tekapo zelf omdat Lianne wilde leren hoe ze een steen over het water kan laten zeilen (helaas niet gelukt bij haar) en nog een keer omdat het uitzicht zo mooi was dat we wel moesten stoppen om het te bewonderen.
Aangekomen in Geraldine blijkt dat het vandaag de binnenkomst van de kerstman is. De straten zijn afgezet en ouders met kinderen staan te wachten op aankomst en de optocht. Toch vreemd om met 23 graden mensen met T shirts, rokjes en korte broeken te zien bij een optocht waarbij figuren met kunstsneeuw in de optocht meelopen.
Morgen gaan we naar Kaikoura.

• 07 December 2018 - 08:10

Jacqueline:

Wauw wat een verhalen en geweldige belevenissen maken jullie mee. Zo leuk om jullie een beetje te kunnen volgen.

• 08 December 2018 - 05:59

Johan Braspenning:

Hi Jack en Lian,
    Goed om hier te kunnen lezen wat jullie op deze reis allemaal zien en meemaken. Het blijft voor de lezer veel aan zijn inbeeldingsvermogen over om in te schatten hoe geweldig het allemaal is. Jack geweldig gewoon dat je er zoveel tijd in steekt om ons allemaal lekker te maken.:-)

• 09 December 2018 - 12:41

Ingrid En Keesjan :

Super gaaf en prachtig weer 23 graden . Hier ook de kerstman maar met 8 graden.
    Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten.! Xx van ons