19 en 20 november 2018 - Reisverslag uit Waihi, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 19 en 20 november 2018 - Reisverslag uit Waihi, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

19 en 20 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

20 November 2018 | Nieuw Zeeland, Waihi

Nadat Lianne is wakker geworden besluiten we om snel afscheid te nemen van deze geweldige (not) caravan. Ik heb inmiddels een leuke en niet te dure plek gevonden aan de kust richting onze volgende stop.Na het ontbijt checken we uit en vertellen de dame van ons verblijf dat we de oude caravans een prachtig initiatief vinden wat echter niet zo goed bij ons past (altijd netjes blijven hé). We rijden eerst naar Coromandel Town omdat er een leuk minitreintje schijnt te zijn wat de heuvels ingaat. Daar aangekomen hebben we wat foto’s gemaakt maar we zijn niet in het treintje gestapt omdat we anders tijd tekort zouden komen die dag.
Onze reis voert dwars door het schiereiland naar de andere kant via highway 309. Ook deze weg is weer avontuurlijk want na ongeveer 1 kilometer houdt het asfalt op en rijden we op zand en gravel de komende 30 kilometer. Het wordt niet minder bochtig en steil maar juist meer. We komen langs een prachtige waterval (fotomoment) en een plek waar honderden biggetjes, varkentjes en andere boerderijdieren gewoon op en naast de weg zijn. We besluiten een fotootje te nemen maar het stinkt verschrikkelijk. Overal liggen vissenkoppen in diverse stadia van ontbinding welke kennelijk als veevoer hier zijn neergegooid.
Na deze leuke weg gaat de rit naar Hotwater Beach. Bij Hotwater Beach kun je aan het strand met een schep een gat graven aan de waterlijn en dat gat vult zich dan met heet water. Het magma van de aarde is hier niet ver van de oppervlakten en daardoor wordt het water heerlijk warm tot zelfs kokend heet. Na het vinden van een leuke plek (waar iemand al aan het het graven is geweest) nemen we ook deel aan dit lokale ritueel. Het is een geweldige ervaring om lekker warm te liggen in het water op een paar meter afstand van de aanstormende golven van de oceaan en we liggen hier toch zeker 1 tot 2 uur te badderen.
Hierna gaan we naar een andere plek genaamd Cathedral Cove. Dit is een enorme rots aan het strand met een enorm groot gat erin. Het is een flinke wandeling langs steile kliffen om er te komen. Eenmaal daar blijkt de tocht zeker de moeite waard te zijn want het is inderdaad indrukwekkend groot en mooi. Heel wat fotootjes later gaan we weer verder richting onze nieuwe bestemming. Het weer is ook behoorlijk aan het verslechteren inmiddels. Als we bij ons nieuwe motel zijn gaat het keihard regenen en dat houdt uren aan. Lianne is ontzettend blij want ons nieuwe huisje blijkt gelukkig van alle gemakken voorzien zoals een moderne badkamer etc.

Wij lezen ook jullie leuke commentaren en dank daarvoor. Ik zal ook eens proberen (later) om wat foto's toe te voegen (goed voorstel Marjolein)

Morgen weer een dag.

• 20 November 2018 - 18:39

Monique K:

Ja idd. Ik wil ook wel wat foto's zien. Je was me voor Marjolein!
    Jullie lekker verdergaan met genieten!

• 21 November 2018 - 15:38

Marjolein:

hoi Lianne en Jack, geweldig om mee genomen te worden in jullie reisverslag en ook zeker mee genieten met de foto's erbij. echt prachtig daar.