18-11-2018 - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 18-11-2018 - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

18-11-2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

20 November 2018 | Nieuw Zeeland, Coromandel

We zijn vertrokken uit Paihia en gaan naar Coromandel. Een lange en naar later blijkt pittige rit. De auto heeft problemen met de ventilatorriem. Als de motor koud is giert en piept dat ding verschrikkelijk en trekken we redelijk wat bekijks. Omdat ik toch een simkaartje heb gekocht in NZ kan ik probleemloos bellen hier en daarom maar eens contact gezocht met de verhuurder. Daar krijg ik te horen dat het een bekend probleem is bij de Toyota Yaris en dat ik me geen zorgen hierover hoef te maken. Als de motor eenmaal warm is zijn de problemen over. Mocht ik het toch willen laten repareren dan is dat ook geen probleem en betaalt de verhuurder de rekening aan mij terug. Wij besluiten om het geluid maar voor lief te nemen.
De eerste 2 uur gaan probleemloos en we rijden al snel weer richting Auckland. Het is druk maar goed te doen in dat gebied. Na Auckland gaat de rit richting het schiereiland Coromandel met als einddoel Coromandel Town. We waren in Paihia al gewaarschuwd dat rijden in Coromandel erg enerverend is. Tegelijk is het ook prachtig en als je van autorijden houdt dan is het zelfs geweldig. We rijden zeker 20 tot 30 kilometer op een weg met aan de rechterkant steile dichtbegroeide berghellingen en aan de linkerkant de woeste zee. Er zijn geen vangrails langs de weg geplaatst en de smalle 2 baansweg is verder extreem bochtig. Soms rijden we door kleine tunneltjes om daarna te schrikken van de tegenligger die eraan komt. Lianne is niet altijd blij met mij omdat ik te hard rijd volgens haar (is overigens niet waar). Om een indruk te geven van de afstand tot het water, als je uit de bocht zou vliegen dan beland je of in zee of op een rots, zo dichtbij is alles. In Nederland hebben we videogames zoals A2 racer maar een videogame met races over deze weg is.
Aangekomen in Coromadel Town vinden we onze plek voor 2 overnachtingen al snel. Het is een leuk, rustig en landelijk plekje net buiten het dorp. Echter bij het inchecken komen we erachter dat we waarschijnlijk een foutje hebben gemaakt bij het boeken. Wij hebben een kamer met met eigen badkamer geboekt. Dat klopt ook wel maar het is toch niet helemaal wat we zochten. Het blijkt een ,oude aftandse caravan te zijn, zo’n sleurhut uit de jaren 70 van de vorige eeuw. De w.c. blijkt een oud houten buitenhuis te zijn en de badkamer idem dito. De aankleding van de caravan (inclusief kapotte stoelen, rugbrekende bedden en stoffige gordijntjes ) wordt hierbij ondersteund door de schimmelgeur van vergane glorie. De dame van de accommodatie hoort onze zorgen aan maar zegt dat de caravan wordt geboekt door mensen die graag een quirky experience (aparte ervaring) willen meemaken. Apart is het zeker. We hebben het geboekt dus besluiten we maar het beste ervan te maken. Die avond eten we fish en chips (en Lianne uiteraard kip) en besluiten maar vroeg naar bed te gaan. In de avond (ik kan niet slapen) besluit ik op internet maar op zoek te gaan naar een andere accommodatie. Ik wil deze ellende geen 2 nachten achter elkaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Maleisië en Australië 2015 Maleisië, Nieuw-Zeeland en Thailand 2018

Actief sinds 01 Okt. 2015
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 8299

Voorgaande reizen:

10 November 2018 - 23 December 2018

ontdek Nieuw-Zeeland

06 Oktober 2015 - 08 November 2015

Australië (en een klein beetje Maleisië)

Landen bezocht: