22 november 2018 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 22 november 2018 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

22 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

22 November 2018 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Bizar zo mooi als deze dag is verlopen. Wij zijn vroeg wakker geworden want we wilden er zeker van zijn dat we de Lady Knox geiser in werking konden zien om 10.15. We zijn daarom om 09.00 vertrokken naar Wai-O-Tapu Thermal Wonderland. Het is een geweldig gezicht. De geiser is vernoemd naar de dochter van Lord Knox ergens eind 19e eeuw die hier op bezoek was. Het ding spuit zo’n 20 meter hoog en is inderdaad spectaculair om te zien. Maar het woord spectaculair is eigenlijk van toepassing op alles wat we zien die dag. We zien geisers, kokende modderpoelen, kokende meren en borrelende riviertjes. Verder zien we de meest prachtige en uiteenlopende kleuren. In deze omgeving zijn ook veel spa’s en aanverwante bedrijven te vinden. Het is lastig om dit allemaal onder woorden te brengen maar vanaf ongeveer 1850 kwamen toeristen uit de hele wereld kennelijk al naar deze streken om dit te aanschouwen en te ondergaan. Dat zegt wel iets over hoe bijzonder deze omgeving is.
Rond 13.00 gaan we vertrekken naar Waimango Vulcanic Valley. Dit ligt ongeveer 10 kilometer terug richting Rotorua. Hier weer hetzelfde verhaal . Zo ongelooflijk mooi om hier te lopen. We hebben hier ook nog een speciale wandeling van een uur gemaakt die eigenlijk best pittig was maar uiteindelijk weer heel mooie plaatjes opleverde. Rond 17.00 waren we weer terug in ons motel, moe maar voldaan. Vandaag heel wat foto’s genomen maar deze, ondanks dat ze goed gelukt zijn, doen de schoonheid van deze omgeving onvoldoende recht. Dat moet je toch echt met je eigen ogen zien.
Morgen gaat de reis verder naar Tongariro.

• 22 November 2018 - 12:28

Janine, Je Zusss:

Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen en foto's te zien. Met name foto 3 van Lianne is top :) Geniet enorm van deze mooie momenten, veel liefs, Janine (zusss Jack)