27-11-2018 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 27-11-2018 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

27-11-2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

01 December 2018 | Nieuw Zeeland, Picton

Vandaag gaat de reis naar Picton (op het zuidereiland) en daarvoor moeten Cook Strait oversteken We gaan naar de Ferry rond 10.00 uur want de afvaart is net na 12.00. Bij de haven krijgen we te horen dat de ferry verlaat is en pas rond 15.00 zal vertrekken. Nou ja, niets aan te doen zou je zeggen, maar nu komt het. Wij staan, met zovelen, in de rij voor de ferry en we zien hem aankomen. Na een uurtje snappen we niet dat er geen beweging komt en dan komt een personeelslid ons vertellen dat de ferry tegen de kade is gebotst en onderzocht wordt wat de schade is. Na weer een tijd wachten krijgen we om 17.00 uur te horen dat de ferry die dag niet meer vaart. Sorry , sorry krijgen we te horen maar we kunnen pas de volgende dag mee verder. Het is overmacht en wat ik ook probeer ze regelen geen hotel voor ons, dat moeten we zelf doen.
Via Booking.com heb ik gezocht naar een hotel in de omgeving van de Ferry maar alles wat redelijk eruit zag was al weg (uiteraard gaat iedereen die in de rij stond zoeken en wij werden vrij laat geïnformeerd). Uiteindelijk heb ik een backpackers accommodatie gevonden met niet te beste reviews. De reviews klopten, het was behoorlijk ranzig en goor. Ik zal niet in details treden maar w zijn blij dat we er maar 1 nacht moeten verblijven.
28 november
We hebben onze overnachting daar kunnen doorbrengen en in de ochtend zijn weer naar de haven gegaan om aan te sluiten in de rij voor de ferry naar Picton. De ferry is weer enkele uren later door het slechte weer maar we kunnen gelukkig mee. De overtocht gaat goed en onderweg varen we langs en tussen diverse prachtige eilanden. Het weer is nog steeds niet best, veel wind en kou, maar het gaat gelukkig later verbeteren. Ons hotelletje in Picton is helaas verlopen dus we moeten onmiddellijk door naar onze eindbestemming, het Abel Tasman National Parc. Een best ritje en gelukkig zien we soms de zon weer doorkomen. Dat is een verademing na zoveel ellende kan ik je zeggen. Uiteindelijk lukt ons (we rijden even verkeerd) om de accommodatie te bereiken. We zijn blij verrast hoe schoon en proper alles eruit ziet. Het is een prachtige omgeving en het enige nadeel is het volledig ontbreken van internet. Ik wil graag weten hoe het weer er voor morgen uitziet. Gelukkig weet de eigenaresse ons te vertellen dat het erg mooi gaat worden, maar daar later meer over.

• 02 December 2018 - 06:29

Marjolein:

wat een pech en ellende allemaal Jack en Lianne. hopelijk kunnen jullie nu even ongestoord genieten.