29-11-2019 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 29-11-2019 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

29-11-2019

Blijf op de hoogte en volg Jack

01 December 2018 | Nieuw Zeeland, Nelson

29 november 2018
Hehe, eindelijk weer eens een geweldige dag. We zijn in het plaatsje Marahau in het Abel Tasman Natonal Parc. Gisteren aangekomen en het was toch even zoeken. Het plaatsje ligt aan de kust en onze verblijf ligt, enigszins verborgen, in de ernaast gelegen heuvels. Het is niet groot en ook weinig touristisch maar dat heeft vooral te maken met de status National Parc. Het is de bedoeling dat we met een watertaxi ergens verderop aan de kust worden afgezet en dan terug wandelen.
De watertaxi is eigenlijk een speedboot die met hoge snelheid zijn passagiers vervoert. De tocht duurt ongeveer 50 minuten en gaat ook langs wat leuke hotspots. De eerste is een lokale beroemdheid, de split apple. Hier aangekomen zien we een grote bijna perfect ronde rots in het water die ergens in het verre verleden gespleten is waardoor 2 helften van een appel overblijven. Na diverse foto’s gaat de tocht verder naar een zeeleeuwen kolonie. Diverse dieren rusten op de rotsen in de zon. We krijgen te horen dat het weliswaar leuke dieren zijn om te zien maar ze kunnen ook best agressief naar mensen reageren.
Na 50 minuten worden we afgezet aan de kust met de opmerking om het pad te volgen waarbij de zee aan je linkerzijde is. Als we normaal doorlopen zonder te stoppen doen we er ongeveer 4 uur over vertelt de schipper. Hij raadt ons aan om er langer over te doen en vooral te genieten van de mooie uitzichten en ook regelmatig aan het strand te gaan liggen of zwemmen. Wij hebben er rekening mee gehouden en voldoende drank en een uitgebreid lunchpakket meegenomen.
De wandeltocht is geweldig. Het is onmogelijk om elke prachtige plek of ieder fantastisch vergezicht te fotograferen want dan komen we die dag niet meer thuis. De zon schijnt, de temperatuur is een aangename 23 graden en regen is ver van ons verwijderd. Om ongeveer 09.45 zijn we afgezet en rond 17.00 uur zijn we weer terug in Marahau. Die dag hebben we 2 x lange tijd op een strandje gelegen, wat zwemmen, wat eten, wat zonnen en vooral lekker relaxen. Na afloop lekker gegeten in 1 van de 2 restaurantjes die Marahau rijk is. Het was een heerlijke dag.

• 01 December 2018 - 06:32

Jacqueline:

Leuk om de zaterdagochtend jullie reisverslagen te lezen.
    Gelukkig komt na regen dus altijd weer de zon! Nu weer genieten van deze mooie en bijzondere reis.