13 november 2018 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 13 november 2018 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

13 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

15 November 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

De 2e dag van onze reis. Gelukkig zijn we weer een beetje fitter dan de vorige dag en daarom gaan we vandaag KL weer eens bekijken. Na een goed ontbijt (complimentary) gaan we op zoek naar de plek waar de hop on hop of bus vertrekt. KL is een stad met veel hoge gebouwen (wolkenkrabbers) die erg dicht op elkaar staan. Het is een beetje lastig om je weg te vinden in die omgeving omdat er geen bekende punten zichtbaar zijn waarop je kunt oriënteren. Uiteindelijk hebben we toch de bus gevonden en met de trip begonnen. Veel van wat we tegenkomen hebben we ook al tijdens ons eerste verblijf hier gezien en bezocht. 3 jaar terug (de Australië reis) hebben we wat meer tijd doorgebracht in KL. Het is erg leuk om deze plekjes weer terug te zien, zij het wat later in het jaar en dat merken we. Deze keer zijn de weersomstandigheden duidelijk anders, het is regentijd. Iedere dag regent het in de middag en het gaat dan flink tekeer. Met temperaturen boven de 30 graden en een hoge luchtvochtigheid is het daarbij behoorlijk zweterig. We besluiten, door de hevige regenval, daarom de Petronas Towers vanuit de bus te bekijken en maar niet naar binnen te gaan. We zijn wel bij Central Market, Chinatown, Little India en KL Sentral uitgestapt, om daar de omgeving te bekijken. In de avond hebben we bij een Thais restaurant gegeten en het was heerlijk. Na het avondeten hebben we de koffers opgehaald in het Ascott hotel (een goed hotel maar het hotel van 3 jaar terug was beter). Na de koffers te hebben afgegeven op het station zijn we met de KL Express naar het vliegveld vertrokken en om 23.10 vanaf daar weer verder gevlogen. Next Stop Auckland Nieuw Zealand.