14 november 2018 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 14 november 2018 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

14 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

15 November 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Auckland is een prachtige stad, laat ik daar vast mee beginnen. Het is ook een erg grote stad. Er wonen ongeveer 4 miljoen mensen in NZ en de helft ervan woont in Auckland. Dat zou je overigens niet onmiddellijk zeggen want buiten het zakencentrum (CBD) is er eigenlijk geen hoogbouw van betekenis en heeft de stad een erg vriendelijk voorkomen. Veel groen en leuke huisjes leveren een leuk beeld op van een miljoenenstad. Deze ochtend zijn we op tijd wakker geworden na zeker 12 uur te hebben geslapen. Dat hadden we ook nodig. Eerst maar een lekker ontbijtje gehaald aan de overkant van de weg om daarna richting de skytower te wandelen. We hebben ook in Auckland een hop on hop of bus gevonden hiervoor tickets aangeschaft (deze waren inclusief bezoek skytower. De rit was opgedeeld in 2 secties waarbij de eerste (rode) vooral langs de waterlijn reed en de tweede (blauwe) vooral de wijken inging. De eerste stop die we namen was geweldig en leverde prachtige vergezichten van de skyline van Auckland op. Ik moet ook erbij vermelden dat het weer vandaag geweldig was. 22 graden met een heerlijk zonnetje is goed uit te houden hier. Na de nodige foto's, een ijsje en koud drankje zijn we weer verder gegaan. Ook de skytower is erg de moeite waard. Het is behoorlijk hoog maar levert geweldige vergezichten van de stad. Ook kon je helemaal rond lopen en daarbij liep je bij bepaalde punten over glas. Ik kan je zeggen dat is behoorlijk eng voor iemand met hoogtevrees.

Verder die dag veel gelopen in Auckland. Je moet hier wel beschikken over een redelijke conditie omdat de stad erg heuvelachtig is (en daarmee bedoel ik dat de wegen behoorlijk steil naar boven en beneden gaan). Zelfs in de wintersportgebieden tref je dit niet zo vaak aan. We hebben ook nog een prepaid sim kaartje gekocht. Toch handig om onderweg informatie te kunnen krijgen en contact te hebben met het thuisfront.

Morgen weer een dag en da gaan we eerst de auto ophalen. Daarna gaat de reis richting Paihia, maar daarover later meer.

Dit verslag ben ik aan het typen om 04.30, ik kan niet meer slapen. Waarschijnlijk toch nog last van een beetje jetlag.