15 november 2018 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 15 november 2018 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

15 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

16 November 2018 | Nieuw Zeeland, Paihia

Een lange vlucht en dat resulteert in jetlag. Dat merken we allebei wel een beetje. Vandaag gaan we met de auto, een Toyota Yaris, richting Paihia. Deze plaats ligt aan de Bay of islands en is ook bij NZ folks erg in trek. Na een laatste ontbijt om de hoek bij ons hotel gaan we richting de autoverhuurder. Hier moet ik nog iets vermelden over de vorige dag. Wij zijn gisteren ook al naar de autoverhuurder op zoek gegaan. Hierbij kwamen we een pand tegen met daarop het jaartal 1961 (mijn geboortejaar) in grote letters op de gevel en daarbij de vermelding "best coffee". In dit pand konden we waarschijnlijk een kop koffie kopen en daar hadden we wel zin in. Daarom zijn we naar binnengegaan om erachter te komen dat ze helemaal geen koffie verkopen maar wel koffiemachines van 3000 dollar of meer. De verkoper (Sam) kon er wel om lachen en vertelde ons dat hij helaas geen lekker bakje koffie kon verkopen maar deze wel kon maken voor ons. Om een lang verhaal kort te maken, hij trakteerde ons op een heerlijke latte en espresso. Dit vonden wij zo leuk dat we hem vertelden dat hij in ons blog terugkomt.

Met de auto zijn we in ongeveer 3,5 uur naar Paihia gereden. Het was een prachtig landschap om door te rijden maar daarover later. De plaats Paihia is een prachtig gelegen aan de kust. Nadat we zijn ingecheckt hebben we ook een boottocht voor morgen geboekt. Deze boottocht zal diverse eilanden aandoen. Als het weer morgen een kopie is van vandaag gaat het morgen zeker goed komen. Morgen iets meer vertellen over the bay if islands

Next stop: Bay of Islands