24-11-2018 - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 24-11-2018 - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

24-11-2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

26 November 2018 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Klote. Het weer zit niet mee. De temperatuur is flink onderuit gegaan maar dat is niet het ergste. Het regent (en niet zo’n beetje ook) en het ziet er naar uit dat het lang gaat duren. Onze Tongariro Crossing gaat vandaag niet lukken, de tochten ernaar toe zijn ook afgelast. Het is begrijpelijk want in dit berggebied is een tocht van 7 tot 8 uur bergop met dit weer niet te doen, maar toch balen we behoorlijk. Daarom maar naar een bergcafeetje en een goed ontbijt met lekkere koffie om weer een beetje goede zin te krijgen. Die ochtend doen we eigenlijk niets anders dan een beetje hangen, lezen en kijken naar de regen buiten. Om 13.30 klaart het op en gaan we weer naar buiten. We besluiten om naar het dichtbij gelegen dorp Whakapapa te gaan en daar te kijken of er wat te beleven valt. Hier ligt ook het beroemde Chateu Tongariro, een prachtig (en duur) hotel uit de jaren 20 van de vorige eeuw.
Via het visitor centre vernemen we dat er diverse erg mooie wandelingen in de omgeving te vinden zijn en de mooiste (Taraniki Falls) gaan we doen. Deze duurt 2 uur en ongeveer op het midden kom je (je raad het al) een waterval tegen. Het is inderdaad een mooie wandeling en we doen na deze nog een korte andere van ongeveer 30 minuten (Tawhai Falls) met (je raad het weer) een waterval op het einde.
Per saldo hebben we vandaag weer genoeg gelopen vinden we en gaan dan ook naar het naast ons hotel gelegen café-restaurant voor een paar lekkere pinten en wat wijn.
Morgen gaat de tocht verder naar Napier. Volgens de weerberichten is het morgen ook niet best. Ach ja, de zon komt vast wel weer eens tevoorschijn.

• 27 November 2018 - 12:44

Esther:

Wat jammer van het weer, maar dat zonnetje gaat er vast weer komen! Al met al een goede vakantie! Leuk om jullie zo te volgen.