25-11-2018 - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 25-11-2018 - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

25-11-2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

01 December 2018 | Nieuw Zeeland, Napier

Het is weer enige tijd terug dat ik mezelf achter de computer heb gezet en ben begonnen aan een verslag. Dat heeft 2 oorzaken. De 1e betreft het niet altijd verbonden zijn met het internet omdat we gedurende enkele dagen te wijd verwijderd zijn van de bewoonde wereld. De 2e is wat vervelender. Het weer is echt bijzonder slecht geweest gedurende 4 tot 5 dagen in geheel NZ. Verder hebben we wat andere probleempjes en ongemakken ondervonden die het wat minder leuk maakten. Enfin, ik heb toch maar besloten om een paar regels hieraan te wijden.
25 november
De reis gaat van Tongariro naar Napier. Napier is een badplaats aan de kust van NZ en vooral bekend om haar prettige klimaat (het regent bijna nooit zegt men) en de vele wijngaarden in de omgeving. Ik kan nu al zeggen dat het wellicht bijna nooit regent maar toen wij aan de beurt waren voor een bezoek regende het volop. De weg naar Napier is een lange en het regent behoorlijk (slechts soms is het droog). Eenmaal in Napier was het hotel snel gevonden en worden we onthaald door de eigenaresse die kennelijk een bijzondere band met Nederland heeft (ze is er geboren) want ze draagt een shirt met daarop de tekst “I love Amsterdam” en deelt ook nog enkele pepernoten uit. Daarna is het gedaan met de pret want ik moet betalen voor mijn hotelkamer terwijl ik deze toch echt in Nederland al heb betaald. Na veel gedoe toch maar betaald (je moet ergens slapen nietwaar) en toegezegd dat ik Booking.com ga contacteren. Met booking .com proberen te bereiken ben ik een klein uurtje bezig en krijg dat een alleraardigste dame (uit Amerika) aan de lijn die ik mijn probleem uitleg. Zij belooft gelijk te bellen met de accommodatie waar wij verblijven en vraag t mij aan de lijn te bljiven terwijl ze dat doet. 20 minuten later komt ze weer terug op de lijn om te vertellen dat de eigenaresse een vervelend mens is en dat de gelden toch echt zijn overgemaakt. De eigenaresse weigert echter nog steeds om dit te accepteren en omdat ik al opnieuw betaald heb maakt booking.com het bedrag aan mij over binnen 15 werkdagen. Wat een F***ing gedoe.
Die nacht spookt het werkelijk buiten. De storm zorgt ervoor dat we slecht slapen en we hebben de ramen zelfs gebarricadeerd met kussens, lakens etc. om de kieren te dichten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Maleisië en Australië 2015 Maleisië, Nieuw-Zeeland en Thailand 2018

Actief sinds 01 Okt. 2015
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 8219

Voorgaande reizen:

10 November 2018 - 23 December 2018

ontdek Nieuw-Zeeland

06 Oktober 2015 - 08 November 2015

Australië (en een klein beetje Maleisië)

Landen bezocht: