3 december 2018 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 3 december 2018 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

3 december 2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

06 December 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Lianne is gisteren vroeg naar bed gegaan rond 21.00 uur. Het was een geweldige dag maar ook zeer enerverend en dat heeft zeker ook een tol geëist van haar. Ze slaapt zeker 11 tot 12 uur en voelt zich daarna volledig opgeknapt. Na het ontbijt is het tijd om Queenstown te verkennen. Die dag komen we erachter dat Queenstown terecht de plaats is waar je je dollars kwijt kunt. Van alle kanten wordt je geïnformeerd over de mogelijkheden om met powerboats, vliegtuigen, parachutes,, bungy’s, parasails en van alles nog wat mee te doen. Uiteraard wel tegen betaling en de bedragen die we voorbij zien komen zijn niet mals. Lianne heeft gisteren haar vuurdoop met de parachute gehad en dat was al prijzig genoeg dus we besluiten maar niet mee te doen met alle gekkigheid.
Wel hebben we een mooie wandeling door het park gemaakt. Daarbij ook een prachtig gedenkteken gezien van de eerste noordpool onderzoekers die vanuit Queenstown rond 1900 vertrokken. De teksten hiervan heb ik gefotografeerd omdat ze me niet onberoerd lieten. Verder hebben we die dag vooral veel plezier gehad aan het kijken naar de vele water en lucht activiteiten die je hier kunt ondernemen. Voor de lunch gaan we naar een beroemd eettentje genaamd Fergburger. In de LA times en de gids lonely planet staat deze omschreven als een must do. Ze schijnen hier de beste burgers van NZ te verkopen en wellicht ook van de wereld. Er staat een permanente rij van 20 tot 30 meter voor de zaak en de wachttijd bedraagt vaak meer dan een uur. Wij hebben geluk want we moeten maar 45 minuten geduld hebben. Ik moet eerlijk zeggen de burger is heerlijk en Lianne en ik hebben ervan genoten, maar de zaak is wel erg gehyped. Je krijgt de burger mee in een papieren zakje en ik zie diverse mensen dit zakje voorzichtig opvouwen en als souvenir in hun tas stoppen. Wat een gekkigheid. Ik moet ook nog vermelden dat we die avond bij een Indiaas restaurant een heerlijke curry hebben gegeten, en die was niet gehyped.
Ik zou bijna vergeten om toch iets vervelends te vermelden. Ze hebben hier een eigen variant op onze muggen genaamd sandfly’s. Die Kl*te beesten hebben mij goed te pakken. Ik tel de andere dag meer dan 20 bulten op mijn benen.
Morgen gaat de reis naar Te Anau.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Maleisië en Australië 2015 Maleisië, Nieuw-Zeeland en Thailand 2018

Actief sinds 01 Okt. 2015
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 8216

Voorgaande reizen:

10 November 2018 - 23 December 2018

ontdek Nieuw-Zeeland

06 Oktober 2015 - 08 November 2015

Australië (en een klein beetje Maleisië)

Landen bezocht: