4 december 2018 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu 4 december 2018 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

4 december 2018

Blijf op de hoogte en volg Jack

06 December 2018 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Het is nog steeds lekker weer maar tegen de avond zou er regen komen. We verlaten Queenstown maar niet na nog een lange laatste blik te hebben geworpen op het prachtige uitzicht waarvan we de afgelopen dagen hebben mogen genieten. Het is maar een kleine 2,5 tot 3 uur rijden naar Te Anau en de wegen zijn voor de verandering eens kaarsrecht (ook een verademing na zoveel bochten te hebben gezien.Te Anau is voor ons de uitvalsbasis voor onze tocht naar de Milford Sounds voor morgen. Omdat we op tijd aankomen besluiten we die middag om een stevige wandeling te maken langs het grote meer van Te Anua. Deze wandeling van 10 kilometer leert ons dat we de afgelopen weken erg verwend zijn geraakt met prachtige natuur en wonderschone vergezichten. Dat ontbreekt namelijk bij de wandeling die we nu ondernemen en daarom komt het ons wat saai over. Gelukkig is er onderweg een bird sanctuary en daar worden vogels opgevangen die endemisch voor de plaats zijn. Een van de vogels die we zien is de Takahe, een loopvogel (beest kan niet vliegen) van flink formaat die bijna uitgestorven is (300 exemplaren wereldwijd). We hebben een beetje regen onderweg gehad maar we waren voorbereid vertrokken. Dit was de eerste keer dat we onze regencape’s gebruikten.
Verder weinig te melden over deze dag en morgen hopelijk goed weer.