Op avontuur met de kabelbaan - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu Op avontuur met de kabelbaan - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

Op avontuur met de kabelbaan

Door: Jack en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Jack

25 Oktober 2015 | Australië, Cairns

22 oktober.
Vandaag worden we om 7 uur wakker en gaan eerst rustig een bakkie koffie doen. Ik heb gisteren geprobeerd de airco aan te zetten, zonder succes. Het is toch wel lekker om dit ding te laten werken in de tropen, dus breng ik een bezoekje aan de manager. Deze laat een monteur komen en de conclusie is, airco kapot. Gelukkig begrijpt de manager dat dit voor ons niet erg geweldig werkt en daarom krijgen we, vanaf morgen, een nieuw en zelfs groter appartement (met een werkende airco).

Deze ochtend zijn we naar Cairns gereden en hebben daar de boel verkend. Het is een leuk en vooral druk plaatsje, wat vooral in trek is bij backpackers. Aan de boulevard is er naast elk café of restaurant een boekingskantoor te vinden. Hier kun je allerlei uitstapjes, excursies en evenementen boeken. Onze zaken hebben we geregeld bij het management van het complex. Zij hebben ons zeer goed geholpen bij het boeken hiervan. Morgen gaan we een lange dag op pad naar het Daintree Rainforest. De volgende dag hebben we een cruise geboekt naar het Great Barrier Reef. Hierover later meer.

Nadat we hebben gegeten aan de boulevard in Cairns zijn we weer teruggegaan naar ons appartement. We hebben hier onze laatste boodschappen uitgeladen en zijn daarna verder gereden. Die middag doen we de Skyrail naar Kurunda. Dit is een kabelbaan met gondels (zoals van een skilift) die over het bladerdek van het regenwoud gaan. Het is een absolute aanrader om dit te doen. De kabelbaan stopt op meerdere punten waar je echt onderduikt in het tropisch regenwoud. Het is prachtig, en de grootste attractie moet nog komen. Bij de een na laatste stop is een groot meer met een prachtige waterval. We vinden de aanblik hiervan geweldig. De foto’s zullen waarschijnlijk geen recht doen aan de prachtige natuur die je hier aanschouwt. Als laatste stop komen we uit in het dorpje Kurunda. Dit is een erg leuk dorp, maar doet ook een beetje Disney-achtig aan. Rond 16.00 uur sluit de kabelbaan en moet iedereen weer terug naar beneden. Omdat we tot de laatste gasten behoren die naar beneden gaan zie je dat alle winkels, shops en kramen op dat moment sluiten. Kennelijk is alles voor de toerist gemaakt in dit dorpje, en daarom een beetje nep. Ik heb het die avond nog even nagekeken maar ik moet erkennen dat ik het mis heb. Met uitzondering van de vele winkeltjes voor de toeristen is Kurunda toch een oud en bestaand dorpje met een geschiedenis. De vele winkeltjes zijn er gekomen nadat besloten werd om de kabelbaan aan te leggen.

Terug bij het appartement besluiten we langs de kustlijn te gaan wandelen. Deze is zeker niet nep en met een ondergaande zon is het werkelijk prachtig om hier te lopen. Het zeewater voelt erg warm en we zien nog een paar grote vleermuizen van boom tot boom vliegen.

Morgen vroeg op. We gaan naar het Daintree Rainforest.