Terug in Maleisië; hindoefeest Divali - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu Terug in Maleisië; hindoefeest Divali - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

Terug in Maleisië; hindoefeest Divali

Door: Jack en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Jack

06 November 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

6 november.
Dit is weer een lange reisdag en hij begint om 07.30. We hebben bij aankomst in Sydney een taxi (bedrijfsnaam redy2go) besteld die ons ook weer terug zal brengen naar het vliegveld. Deze taxi zou ons om 08.20 voor het hotel ophalen. Helaas is er op de afgesproken tijd en ook even daarna niemand die ons komt ophalen. Wel verschijnt er een man met een taxibusje die ook 2 klanten moet ophalen. Na een klein onderzoekje blijkt dat ons taxibedrijf er met zijn klanten vandoor is. Hij vertrekt en ik ga bellen met redy2go. Foutje, bedankt en binnen 15 tot 20 minuten komt er een nieuwe taxibusje, beloven ze. Na wederom een kleine 3 kwartier te hebben gewacht maar weer eens gebeld. Foutje, bedankt maar we sturen opnieuw een nieuwe taxibusje, zeggen ze. Uiteindelijk sta ik op het punt om een andere taxi aan te houden en daar verschijnt uiteindelijk (1,5 uur later) de door ons bestelde taxibusje. Gelukkig zijn we op tijd om ons vliegtuig te halen, maar als het nog iets langer had geduurd ……………….

Onthoud de naam ready2go en bedenk dan dat je nooit, maar dan ook nooit met die gasten iets te maken wil hebben.

Over de vlucht van Sydney naar KL valt weinig te zeggen, behalve dan dat 10 uur in de lucht hangen erg saai is.

Kuala Lumpur daarentegen is nog steeds erg mooi. De smog is door de afgelopen regenval gelukkig verdwenen. We kunnen weer veel verder kijken. Het hindoefeest Divali is hier in volle gang en zalfs de receptie van ons hotel is daarop aangepast. Morgen in KL nog wat rondkijken, shoppen en lekker eten want daarna gaan we weer terug naar Nederland. Morgen vertrekt ons vliegtuig om 23.50 vanuit KL en we landen in Amsterdam om 06.00. Dit lijkt weinig maar door het tijdverschil duurt de vliegreis 13 uur.

Over het tijdverschil moet ik nog zeggen dat we in Sydney onze klok een uur vooruit moesten zetten toen we daar aankwamen vanaf Brisbane. Het tijdverschil met Nederland bedraagt dan 9 uur. In KL hebben we onze klok weer 3 uur teruggezet. Het tijdverschil met Nederland bedraagt nu nog maar 6 uur.

De vakantie zit er bijna op.

Morgen nog een dag.

• 06 November 2015 - 20:25

Janine:

Fijn te horen dat de smog is verdwenen. Kuala Lumpur is zo'n mooie stad dus geniet er nog even van! Voor morgen alvast een hele goed vlucht en ik verheug me erop om al jullie verhalen te horen en de foto's te bekijken!

Hartelijke groet en veel liefs, je lievelingszus :)