Aan al het moois komt een einde - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu Aan al het moois komt een einde - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

Aan al het moois komt een einde

Door: Jack en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Jack

07 November 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

7 november.
Vandaag is onze laatste dag van deze vakantie, en eigenlijk ons avontuur aan de andere kant van de wereld. Gisteren zijn we ingecheckt bij het geweldige Somerset Ampang Hotel, de plek waar we ook zijn begonnen met onze reis. Deze keer hebben we een appartement, op de 17e verdieping, wat zo mogelijk nog groter is dan de vorige keer. Er is nu zelfs een aparte kamer met bureau en diverse computeraansluitingen (kennelijk voor zakendoeleinden). Dit is naast een grote keuken, mooie living, luxe badkamer en grote slaapkamer (met aparte walk-in kleedkamer). Deze luxe hebben we eigenlijk nog nooit meegemaakt op onze reizen. Kort nadat we in onze kamer de spullen hebben uitgepakt gaat de bel van de woning. Buiten staan een jongedame en heer met een mand gevuld met lekkere dingen die ze ons overhandigen. Dit krijgen we als dank voor het 2e verblijf. Het moet niet gekker worden (of juist wel).

Na een goede nachtrust gaan we omstreeks 08.30 weer eens uitgebreid lunchen (inbegrepen bij dit hotel). Na de lunch gaan we nog even zwemmen op het dakterras, en omstreeks 11.45 verlaten we de kamer en laten onze koffers achter bij de receptie. Met de gratis Shuttle bus worden we afgezet bij Central Market en Chinatown. Later in de middag gaan we met de taxi terug naar de Petronas torens, en zoeken een leuk restaurant in Bukit Bintang. We hebben een taxi besteld die ons om 21.00 naar het vliegveld zal brengen. Onze vlucht naar Nederland vertrekt om 23.50.

Dit is het einde van een geweldige vakantie. Lianne en ik hebben het echt enorm naar onze zin gehad. Als er al een negatief iets moet worden genoemd, dan is het wel dat deze 5 weken zo snel voorbij zijn gegaan. Toen we aan het einde van onze 4e week zaten hadden we nog steeds het gevoel dat de vakantie net begonnen was. Dit komt waarschijnlijk door de intensiteit en het (drukke) programma wat we hebben doorlopen. Dat het druk was klopt helemaal, maar we zouden geen enkel onderdeel ertussen uit willen halen. Deze vakantie was perfect, en we zouden het waarschijnlijk precies hetzelfde doen. Nu maar hopen dat we weer snel gewend zijn aan het Nederlandse weer.

Morgen weer een dag (maar dan in Nederland)

Dit is het einde van ons reisverslag. We bewaren dit bij het fotoalbum, om ervoor te zorgen dat we er nog lang van kunnen nagenieten. Voor iedereen die meegelezen heeft, bedankt, en wij hopen dat jullie ons avontuur ook leuk hebben gevonden. Wellicht ook iets voor jou of voor jullie?

• 07 November 2015 - 11:37

Jacqueline:

Hoi Lianne en Jack,

Dank jullie wel voor de mooie reisverslagen. Voor straks een goeie terugreis. ✈️