Een klein pechdagje, echter Koala's! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu Een klein pechdagje, echter Koala's! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jack Nijnatten - WaarBenJij.nu

Een klein pechdagje, echter Koala's!

Door: Jack en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Jack

04 November 2015 | Australië, Sydney

3 november 2014.
Vandaag moeten we er al om 06.15 uit. Ik ben echter erg goed geholpen met wakker blijven door de enorme verkeersdrukte onder mijn kamer. Als ik deze nacht 2 tot 3 uurtjes heb geslapen dan is het veel. Regelmatig (elke 5 minuten) is er wel een optrekkende vrachtwagen of een toeterende auto die op dat moment wil inhalen te beluisteren. Het meest irritant zijn wel de motorrijders en met name Harley Davidson rijders die, juist die avond en nacht, hebben besloten om te gaan rijden zonder uitlaatpijp. Ik heb behoorlijk vaak inwendig gevloekt op die gasten. Op enig moment leek het mij een goed plan om, a la Mad Max, vanuit mijn hotelkamer met een geweer die idioten van hun motorfiets te schieten. Gelukkig is het niet zover gekomen.

Om 07.00 zijn we bij het Mercure hotel aangekomen, dat ligt ongeveer 800 meter van ons hotel. Onze ophaalbus staat al te wachten voor het hotel. Het regent die ochtend en het is ook een beetje kil. De chauffeur vraagt ons naar onze jas, want het is zeker 5 graden koeler in de bergen. Die zijn we helaas vergeten, en dat zullen we de rest van de dag betreuren. Nadat iedereen is opgehaald stappen we over in de grote bus die we vandaag ons thuis mogen noemen. Onze chauffeur van de dag is Mike, en Mike weet weer een heleboel te vertellen over datgene wat we tegenkomen en gaan zien die dag.

Als eerste stoppen we in een plaatsje in de Blue Mountains waarbij ik constateer dat ik mijn paraplu ben vergeten in de eerste bus, balen. Snel een andere gekocht bij Whoolmart, want het blijft maar regenen. Onderweg naar onze grootste stop van de dag, Scenic World, gaat het ook nog eens erg mistig worden. Als we uitstappen is de temperatuur gezakt naar 15 graden, het zicht afgenomen tot 25 meter en blijft het rustig en gestadig doorregenen. We hadden gehoopt om The Three Sisters te gaan zien, normaliter een erg mooie rotsformatie. Ik zou er niets over kunnen zeggen, want ik heb er niks van gezien.

Er is een kabeltreintje en een kabelbaantje, en beide gaan door en over het tropisch regenwoud. Soms zie je iets en dan weer helemaal niets. Daarom zijn we maar gaan wandelen. Ondanks de kou en de regen hebben we toch nog enigszins kunnen genieten van het ons omringende regenwoud.

De tocht gaat verder en deze keer gaan we naar een dierentuin. Hier is het weliswaar regenachtig, maar je kunt er op de foto met een koala. Veel van de dieren hebben we in het wild gezien, en dat ziet er toch een stuk beter uit dan wat ik hier zie. Ik geloof zeker dat er goed voor de beesten zal worden gezorgd, en dat de dierenverzorgers het beste met ze voorhebben, maar toch. Deze dieren horen eigenlijk niet in kooien.

Als laatste gaan we aan boord van een catamaran die ons in 40 minuten naar Sydney zal terugvaren. De bootreis is leuk, maar minder spectaculair als gehoopt. Het is vooral koud, en ik zie diverse mensen die gekleed zijn alsof ze op wintersport gaan. Leuk is dat als je alleen maar gekleed gaat in een korte broek en een dun t-shirtje. Na wat foto’s van Sydney Harbour, the Opera House en Harbour Bridge gaan we richting hotel om wat op te warmen.

Later meer.

  • 05 November 2015 - 22:19

    Jacqueline:

    brrrrrrrrrrrrrr

  • 06 November 2015 - 08:35

    Frans:

    Leuk om te lezen! Veel plezier en geniet er van!! Prachtvakantie!

  • 06 November 2015 - 16:32

    Marjolein :

    Wat zonde dat het weer niet mee wilde werken. Geniet nog even van Julie mooie avontuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Maleisië en Australië 2015 Maleisië, Nieuw-Zeeland en Thailand 2018

Actief sinds 01 Okt. 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 8180

Voorgaande reizen:

10 November 2018 - 23 December 2018

ontdek Nieuw-Zeeland

06 Oktober 2015 - 08 November 2015

Australië (en een klein beetje Maleisië)

Landen bezocht: